BG

Thursday, September 26, 2013

Protein Penting Untuk Badan

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Kenapa perlu mengambil protein? 

Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

TIPS PENTING :
Program pengurusan berat badan adalah berbeza dengan diet yang extreme. walau apa jua cara, pastikan pemakanan yang betul dan sihat, kurangkan karbohidrat dan lebihkan pengambilan protein, dan pengambilan air yang mencukupi sekurang-kurangnya 3 liter sehari. senaman dan pemakanan yang disiplin juga perlu dipatuhi. 


** Cadangan Protein dari Shaklee : Cinch / ESP **



Anda Berminat untuk lebih sihat??

Munie Shaklee Murah
~~Jom Sihat Dengan Shaklee~~
Hubungi Saya

SMS/Whatsapp : 0139122428 (Pn Munie)
SID : 959912

FB Pages https://www.facebook.com/aunihealthcare

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...