BG

Tuesday, May 20, 2014

SET MIGRAIN SHAKLEE

Migraine ni sakit kepala yang amat sangat. Bermula dengan denyut-denyut di bahagian atas atau belakang mata dan kadang-kadang boleh bermula di bahagian belakang kepala dan merebak ke seluruh kepala. Selalunya diikuti dengan rasa mual ataupun loya, muntah-muntah, kabur penglihatan,atau rasa kebas-kebas. Gangguan -gangguan ni boleh melarat sehingga 18 jam.


Antara PUNCA-PUNCA migraine ialah:
**Alahan
**Stres
**Liver (Hati) bermasalah
**Sembelit
**Pencemaran udara atau alam sekitar
**Kekurangan bersenam atau tak cukup rehat
**Keadaan kimia otak yang berlebihan yang mengakibatkan saluran darah di bahagian otak sempit.
**Perasaan gelisah/kebimbangan/kerisauan
**Pemakanan (Diet) yang tak seimbang
**Radiasi
**Penggunaan dadah
Suplemen yang disyorkan ialah:
OSTEMATRIX
***************
Pengidap migraine dinasihatkan mengambil calcium dan magnesium dalam jangkamasa panjang. Minerals ini dapat membantu mengekalkan pembuluh darah yang sihat. Kajian menunjukkan seseorang yang mengalami migraine mengalami kekurangan magnesium di dalam badan.
Ostematrix  Shaklee lengkap dengan kalsium dan magnesium yang dapat membantu mengurangkan masalah migraine yang ada alami. Ostematrix Shaklee mempunyai kandungan yang paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Mempunyai formula yang unik, dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Ianya mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Mangnes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. 

B-COMPLEX
**************
Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

**B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.
Menurut kajian, pengambilan 400mg Vitamin B riboflavin dapat mengurangkan serangan migraine.
VITA-C
********
Sustained release Vita-C dari Shaklee menggunakan kaedah pembebasan berterusan secara semulajadi. Ianya berfungsi secara perlahan untuk selama 24 jam di dalam tubuh. Formula unik ini membenarkan pelepasan Vitamin C tulen secara perlahan & berterusan selama 5 jam dimana 100mg dilepaskan setiap satu jam.
Telah diuji secara klinikal dimana jika diambil 2 kali selang 5 jam akan dapat mengekalkan paras Vitamin C lebih dari 24 jam.
Setiap tablet Vita-C membekalkan 500mg Vitamin C dan bersamaan dengan 7.5 biji buah oren.
Vita-C membekalkan bioflavinoid dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg.
====================================================
SMS/Whatsapp : 0139122428 (Pn Munie)
SID : 959912
  
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...