BG

Thursday, October 10, 2013

Jutawan Shaklee (Part 2)

Sambungan -->

Saya dan suami merupakan pasangan suami isteri yang telah berkahwin selama hampir 5 tahun..tapi kami masih belum dikurniakan zuriat.. masih belum..insyaAllah Allah kurniakan yang terbaik buat kami nnti atau dalam masa terdekat.. tolong amin kan.. aminnnn.. aminnnn... aminnnn...

Hari-hari saya online facebook..tak kira melalui laptop atau melalui handphone.. seperti kata DAO.. pengguna tertinggi facebook adalah rakyat Malaysia ok..hahah..saya juga lah termasuk dalam golongan itu..

Hari-hari juga lah saya nampak update tentang shaklee dari kawan-kawan saya dalam facebook.. sebelum ni dah ada kawan sepejabat bagi tau yang dia menggunakan shaklee.. dan alhamdulillah dengan izin Allah berusaha makan shaklee ..beliau di kurniakan zuriat.. alhamdulillah.. tumpang gembira untuk kawan saya..

Ye lah orang yang tak pernah rasa apa yang kami rasa, tak kan faham apa itu erti berusaha dan berikhtiar..Alhamdulillah..kami terpilih untuk diuji Allah..kami redha..mula-mula tu memang saya sedikit emosi la bila orang tanya-tanya pasal anak..siapa siapa pun akan terasa kalau orang lain da ada..tapi kita tak ada.. emosi ok.. tapi sekarang alhamdulillah..saya berusaha untuk lebih positif dan lebih bersyukur dengan apa yang ada sekarang..jadi saya akan selalu cari aura-aura positif.. bila kita bercampur dengan aura positif, insyaAllah kita akan turut sama positif.. sama juga bila kita bercampur dengan orang alim.kita akan terikut-ikut alim nya..
Nabi s.a.w bersabda yang bermaksud:
“Bersahabat dengan orang yang soleh dan dengan orang yang jahat persis seperti berkawan dengan pengedar minyak wangi dan tukang besi (yang menghembus bara api). Pengedar minyak wangi sama ada ia memberi anda sebahagian atau anda membeli bau-bauan daripadanya atau sekurang-kurangnya anda mendapat juga baunya. Manakala tukang besi pula samada ia menyebabkan baju anda terbakar atau anda mendapat bau yang hapak.”
(Riwayat Abu Daud)

Sama juga bila kita berkawan dengan orang kaya..sedikit sebanyak aura kaya nya masuk dalam diri kita.. tak gitu???

Kenapa saya join shaklee :
1. Sebab saya tengah cari jalan berikhtiar untuk mendapat zuriat kami sendiri.. Tolong doakan kami mendapat zuriat dengan kadar yang segera.. amin.amin..amin.. (umur da makin meningkat ni..hehe)
2. Sebab saya da makan produk shaklee ni sendiri dan saya rasa perubahan pada kesihatan saya sendiri.. alhamdulillah.. Allah jua yang membenarkan nya.. jadi saya boleh terang kan kebaikan shaklee pada anda semua.
3. Sebab kami tengah mencari-cari side income selain dari gaji bulan-bulan kami..
4. Sebab saya rasa tak secure bekerja swasta.. sebab bila-bila masa kami boleh diberhentikan..
5. Sebab saya dan suami nak SIHAT..
6. Sebab saya mahu memulakan perniagaan, kan nabi dah kata 9/10 dari sumber rezeki adalah dari berniaga.
7. Sebab kami nak hidup yang lebih better dari sekarang..sekarang da better..tapi kan memang kita di suruh untuk lebih baik dari semalam.. 

Tu je la 7 sebab nya..saya memang suke no7..jadi saya bagi 7 sebab saja je la eh..

Conclusion nya, saya berusaha dengan shaklee untuk mendapat zuriat dan mengharapkan Allah memudahkan jalan.. saya join shaklee sebab nak mula belajar berniaga dan jana side income.. insyaAllah..

Salam Sayang (^__^)

:)

 ~Jom Sihat Dengan Shaklee~~
Munie Shaklee Murah

SMS/Whatsapp : 0139122428 (Pn Munie)
SID : 959912
FB Pages https://www.facebook.com/aunihealthcare

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...